Ben ff op vakantie

Dinsdag 3 November.
De wekker moest er vandaag aan te pas komen. Zitten we eindelijk in het ritme moeten we van boord. Met de ogen nog half dicht nemen we een laatste ontbijtje en checken we uit. In de rij met Keith Leroux en Jill Cataldo, die onze geweldige Paul Stanley Experience hebben bezorgd vragen of wij volgend jaar weer van de partij zijn, en geeft ons zelf wat informatie over een Europese Toer in mei 2016. Dat nieuws hadden we net nodig, en dus verlaten we ondanks deze treurige dag met een big smile het schip.

Op naar Alamo met de shuttle, halen we onze Dodge Journey op. Om half 11 rijden we via de 75 naar Naples. We karren alle krokodillen voorbij en checken 2 uurtjes later bij Staybridge Suites in. De kamer is al gereed, en we ploffen moe maar voldaan samen met onze koffers en gitaar op de bank in de kamer.

We maken Skype contact met het thuisfront, effe ons verhaal kwijt en de gitaar showen. De rest van de middag is de omgeving van het zwembad onze beste en enige optie. Het is schitterend weer, en we zijn aan vakantie toe. Zelfs voor het eten gaan we de deur niet meer uit en maken we gebruik van de Sundowner, Pasta en Salade! De avond kijken we lekker series zoals CSI, Pawn Stars etc. etc. heerlijk.

Woensdag 4 November.
En dus hebben we nu ff vakantie, wakker worden en niks op de planning! En dus pakken we wat handdoeken en op naar Sanibel Island. Dit was in 2010 supermooi en na een uurtje rijden zijn we weer op Bowman’s Beach. Het is nog steeds even mooi, strand zee en zon. En dan precies zoals het is bedoelt, het strand is wit bezaaid met schelpen, de zee is helder en blauw en de zon straalt, wauw. Hier houden we het wel even vol. Na een half uurtje wordt het nog beter, dolfijnen in da house….. Ze geven een geweldige show weg, waarbij we zelfs een springende dolfijn op de gevoelige plaat kunnen vastleggen, super!

Op de terugweg wordt de jacht geopend in de Miromar outlet, hier blijven we langer dan we dachten en geven we meer uit als we zouden moeten, ach zolang het maar in de koffers past….. De Cheesecake Factory ligt niet ver van ons hotel, nou dan weet je het wel. De Salted Caramel Cheesecake kan er echt niet meer bij als toetje, maar dan nemen we ze maar mee als To Go om de avond waardig af te sluiten.

Donderdag 5 November.
De laatste volle dag blijven we in Naples. Ook vandaag beginnen we op het strand. Nu in het Clampass gebied. Een mooie boardwalk van 1 mile leidt je tot aan het strand. Net als op Sanibel Island is het super mooi, precies zoals het hoort, incl de dolfijnen. Heerlijk effe naar de zon gluren. Dan lopen en zwemmen we naar de bank voor dollars die +/- 100 meter in zee ligt, het gaat hierbij om een zandbank en de bijbehorende Sanddollars. Die beestjes zijn rond en lijken op een dollar vandaar de naam dus, en vanaf hier zijn leuke foto’s te maken van de Naples kustlijn.

De late middag zoeken we wat verkoeling in een super-de-luxe shopping gebied waar we alleen bij Apple naar binnen durven. Hier scoren we via WiFi een upgrade bij United voor de Plus klasse naar New York, mooi.

Dan op naar Fifth Avenue in Downtown Naples. Mooie galeries, shops en restaurants en dat alles met Masseratie’s, Porsche’s, Tesla’s, Mustangs en Range Rovers als vervoermiddel. We lopen helemaal tot het einde, waar we het strand op kunnen. Vanuit hier zien we de Fishing pier van Naples die hierna op de planning staat.

We halen eerst de Dodge op en rijden dan naar de Pier waar om 17.42 uur de zonsondergang is. Het strand zit vol toeristen die allemaal op het gouden minuutje wachten, en dus wij ook. Het is ook werkelijk een schitterend gezicht, de zon die langzaam naast de Pier in de zee zakt.

Ons laatste avondmaal is gereserveerd voor Outback Steakhouse, tegenover ons hotel. En zo nemen we gepast afscheid van een Top vakantie, waar we zolang naar hebben uitgekeken. Op de kamer is het nu ook tijd om de vlucht naar Nederland gratis te upgraden, en gelukt. De koffers worden daarna gerangschikt, waarbij de prullenmand van het hotel ook tot over de rand vullen, want anders…..