Panama City Beach

imageVandaag verlaten we helaas alweer The Grand! Het was werkelijk fantastisch, maar we moeten door. Geen probleem, want we gaan met Kaylee een paar dagen naar Panama City Beach in Florida!

We spreken om 09.30 uur af bij Kaylee, nederlandse tijd 16.30 uur! We rijden eerst nog even naar de Publix, voor 2 heerlijke Dutch Apple Pie’s. We gaan nml. in Greeno Road toch nog even onze FC supporteren via de laptop. Helaas geen punten, volgende keer beter. Maar de Dutch Apple Pie smaakte heerlijk….

Om 11.30 uur zetten we de TomTom aan, en we kiezen voor de route die 40 mile langer is maar een half uur korter, raar! Al bij het passeren van de Alabama/Florida grens slaapt 3/5 van de Minivan, dus helaas geen Welcome To Florida selfie. Het rijdt inderdaad lekker door en zo staan we al om 14.15 uur in te checken bij ons Holiday Inn Resort in Panama City Beach.

Het appartement is al klaar, ziet er erg mooi uit, direct aan het strand met een lekker balkonnetje. Het is met 84 fahrenheit heerlijk warm, al staat er wel een knappe wind. Het strand lonkt, maar niet voordat de wasmachine en droger zijn in gebruik zijn genomen…… De zwemkleding gaat aan en binnen 1 minuut liggen we op het strand, heerlijk.

Aangezien Kaylee al weken zeurt over het huren van een Jetski, staan deze nu heel toevallig 50 meter van ons vandaan. U raadt het al, na een uurtje in Panama Beach City, offert Pappa zich wel weer op om de hoge golfen te bestrijden! Na het bewonderen van de Body Art van Tim, tekenen we de papierenwinkel en krijgen we nog wat spelregels en instructies mee, voor als we omvallen……de golven zijn inderdaad wat aan de hoge kant!

En zo zitten Kaylee en ik ineens in de Golf van Mexico op een Jetski, kickuhhh. Ik hoef geen golven te zoeken voor wat spektakel, want het is een en al golf. Het is een waar wonder dat we er niet vanaf gevallen zijn. We zijn nml. een paar keer flink los van de buddy geweest, wat goed te zien is op de gezichtsuidrukkingen van de prachtige foto’s, wat een ervaring. Het intensieve half uurtje in, op en boven de Golf van Mexico vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij. En morgen hebben we heerlijk spierpijn.

Eenmaal weer wat bijgekomen op het mooie zandstrand, gaan we nog wat bubbelen bij het zwembad. En daar krijg je honger van. Dus de plannen worden gesmeden om toch die 25 minuten te rijden naar Panama City, want 10 dagen Amerika zonder Outback Steakhouse is onmogelijk.

En zo worden we na de zand verwijdering onder de douche om 19.30 uur meteen naar onze booth begeleid. Om positief te beginnen, het was een mooie zaak, maar helaas is dit onze slechtste ervaring ooit met deze geweldige keten, volgende keer beter. De Cheese & Carrot cakes nemen we zelfs mee in een To-Go Box.

Onderweg kopen we nog de halve Wal*Mart leeg, waarvoor we eigenlijk maar 3 dagen ontbijt nodig hadden, inderdaad Kaylee is erbij! De terugtocht brengt ons langs het grote Panama City Pier Park die we morgen eens met een bezoekje gaan vereren.

En zo eindigen we de dag op ons balkonnetje, zoals we vanmorgen waren begonnen, de Cheese & Carrot Cake smaakt heerlijk….

5 thoughts on “Panama City Beach

1. Gaaf!!!!! Ook dat heel witte zand, super! Maar ik lees t al, jullie hebben het heeeeel zwaar daar en ik heb met jullie te doen…..
    Nog even volhouden hoor, woehahahahahah! Lekker genieten van dochterlief en t mooie strand!!