THE KISS KRUISE III DAG 5

Helaas is dag 5 van de KISS KRUISE III, de dag dat we de Pearl moeten verlaten. Het is een kort nachtje geworden, om 07.00 uur waren we klaar wakker. 45 minuten later zitten we voor de laatste keer op het achterdek te genieten van ons ontbijtje. Deze keer met uitzicht op Miami, want we liggen al in de haven.

We halen onze koffers op en checken uit. De douane perikelen zijn nog nooit zo snel gegaan, netjes. En voor we het weten zitten we in een Alamo bus, die ons naar het vliegveld brengt. Hier halen we onze auto op voor het vervolg. Gelukkig lukt het inchecken via een kiosk, anders stonden we er over 3 dagen nog, wat een gekkenhuis. Binnen 10 minuten staan we in de garage en kunnen we niet kiezen. Dan valt mijn oog op een Ford Explorer die ietsje buiten ons keuze menu staat te glimmen. We klimmen er in en verlaten met een big smile Alamo.

De TomTom stellen we in op Florida City, want we gaan via het National Park Everglades. Op de Tamiami trail komen we langs Coopertown waar we 3 jaar geleden een ritje met een airboat hebben gedaan. We stoppen eigenlijk alleen voor een foto, maar besluiten spontaan om dit ritje nog eens te doen. En zo vliegen we ineens weer snoeihard over het Saw Grass van de Everglades en zien we een paar krokodillen van heel dichtbij, erg gaaf weer.

Na dit uurtje gaan we naar ons oorspronkelijke doel, Shark Valley. Hier zien we een bordje Parking Lot Full staan. Toch proberen we het, maar het is echt vol. Je mag er pas weer in als er een auto weg gaat. Dit kan 5 minuten duren maar ook een half uur. Ondanks dat we al betaald hadden, willen we hier niet op wachten. Als we het uitleggen krijgen we krijgen netjes ons geld terug, en dan stellen we de TomTom in op het adres van Kaylee. Als we door rijden zijn we om 23.30 uur in Fairhope, Alabama. Uiteraard doen we dit niet, maar we zien wel waar we vanavond uitkomen, want een hotel hebben we nog niet.

Uiteindelijk stoppen we om 14.00 uur in Fort Myers, bij de Forum Shops. Hier installeren we ons achter de iPad en iPhones bij de Starbucks met een Frappuccino. Natuurlijk stromen de laatste badkamer update foto’s binnen, en struinen we even de hele wereld over. We overleggen hoeveel miilen we nog willen rijden vandaag en gokken op Ocala, nog zo’n 3 uurtjes rijden. Ik kijk op Hotwire en ben 99% zeker dat ze een Best Western aanbieden, voor weinach. En na het betalen krijg ik inderdaad te zien, dat het een Best Western is geworden, mooi.

We rijden een uurtje later weer verder, en nu naar ons eindpunt van vandaag Ocala dus. Onderweg is er een kleine opstopping i.v.m. roadwork en komen we om 18.30 uur bij onze BW aan. We gooien onze koffers op de kamer en gaan even bij de Publix wat boodschappen doen. Hier nemen we meteen een broodje van de Dehli mee, en maken we er een relaxt avondje van voor de buis en op het internet!

Ps.                                                                                                                                                                    Inmiddels hebben dag 2, 3 en 4 nu ook wat foto’s.

One thought on “THE KISS KRUISE III DAG 5

1. Dat is een hele mooie (grote) auto !! Goed ‘geregeld’ 😉 ! En Coopertown is onze allereerste Everglades ervaring, vergeten we nooit meer en zien het altijd weer langs de weg. Lekker ritje geweest, morgen de rest !